fredag 6 februari 2009

Barn på nytt

Idag har jag haft äran att få vara med om ett härligt, gammalt hederligt snöbollskrig med mina elever. Meningen var egentligen "Roliga timmen" men fröknarna föreslog snöbollskrig.
24 elever och 2 lärare... 15 cm kramsnö... låne-gummistövlar i stl 41 (annars hade jag fått kuta omkring i mina pippinätta stövlar i snön). Kan det bli bättre?

Fördelade på 2 lag byggdes först varsin fästning, sedan kramades ett berg med laddade snöbollar, sedan var det bara till och tuta och köra! Åhh, satan vad kul det var!!! Plötsligt var 40-årskrisen bortblåst och jag var 12 år igen - härliga makaroner...

Sämst: Att tanten är lite trög och reser sig upp utan att se sig för! Tjoff, rätt i ögat!
Bäst: Minen på killen som tjoffade snöbollen i ögat på mig. Chock, skräck och väck som en avlöning!

Gissa nu vem som sitter och suckar över träningsvärk i snöbollkastarmen? Tala om otränad!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar